Åh, det piner mig! Jeg har SÅ meget på hjerte, jeg brænder efter at dele med min målgruppe. Nogle hungrer endda efter det – og vil betale penge for at få min hjælp. Så det er jo helt tosset, at jeg ikke får skrevet de artikler! Jeg kan endda li’ at skrive – og er vist også ganske god til det.

Jeg har bare så svært ved at beslutte mig for, hvilken vinkel og hvilke ord jeg skal vælge. Hvordan jeg skal opbygge teksten – og om jeg skal sælge eller ikke sælge i artiklen. Og hvordan sælger jeg overhovedet uden at virke ’for meget’? Det er jeg også i tvivl om. Det bliver derfor kun til en enkelt artikel i ny og næ, så jeg er ikke særligt synlig … kun på min Facebook-profil. Og det sælger jeg jo ikke meget af!!!”

Vi var kun få sekunder inde i telefonsamtalen, men min kunde Lenes frustration var ikke til at tage fejl af. Den nærmest drev gennem røret. Det overraskede mig nu ikke. For jeg møder frustrationen igen og igen. Ja, faktisk næsten hver gang jeg coacher eller underviser folk.

Måske kan du genkende følelsen fra dig selv?

Hvad skal du skrive om i dine artikler?Du får blogget lidt og udsendt et par nyhedsbreve i ny og næ. Men mere bliver det ikke rigtigt til. Altså ud over Facebook-opdateringerne 🙂

 

Det betyder, at du kun sjældent popper op på dine ideelle kunders radar. Og at du går glip af masser af salg!

Har du lyst til at ændre på det billede?

Det tænkte jeg nok …

Og er du villig til at investere 30-45 minutter i en simpel øvelse, der hjælper dig godt på vej?

Fantastisk! Er du klar?


Øvelsen består af 7 enkle trin. Lad os starte med trin 1:

Trin 1 – Fuldend de 11 ’power-sætninger’ herunder:

Jeg hjælper mine kunder med at ______________________________

Jeg har SÅ mange tips og gode råd til _________________________

Mine kunder spørger mig ofte om, hvordan ______________________

Jeg har tit tænkt på at skrive om_______________________________

Jeg vil gerne være/er allerede kendt som eksperten inden for_____________________

Mine kunders største udfordringer er___________________________

Konsekvenserne ved at de har disse udfordringer er_______________

Mine kunder drømmer ofte om _______________________________

De 3 største myter om mit fagområde er:

– Myte #1 ___________________________
– Myte #2 ___________________________
– Myte #3 ___________________________

De 3 største fejl mine kunder begår er:

– Fejl #1____________________________
– Fejl #2____________________________
– Fejl #3____________________________

– De kan undgå fejl #1 ved at _________________________
– De kan undgå fejl #2 ved at _________________________
– De kan undgå fejl #3 ved at _________________________

De 3 ting der typisk stopper mine kunder i at __________________ er:

– Stopklods #1____________________________
– Stopklods #2____________________________
– Stopklods #3____________________________

Tip! Undgå at tænke for længe over dine svar. Bare skriv det første ned, der falder dig ind. Det er tit dér ’guldet’ ligger.


 

Trin 2 – Omform dine svar til mulige artikelemner

Trin 3 – Stil skarpt på ét emne ad gangen – og lav mindst 3 forslag til overskrifter

Trin 4 – Opret en mappe på din computer og kald den ARTIKLER 2014
(eller noget andet genialt)

Trin 5 – Opret et dokument for hvert artikelemne – og skriv dine forslag til overskrifter øverst på siden

Trin 6 – Plot deadlines for publicering af artiklerne ind i din kalender

Trin 7 – Start med artikel 1 – og commit dig til processen!

 

Bonustip! Får du en idé, du kan bruge i en af de andre artikler, du har planlagt, skriver du den blot i dokumentet for den artikel.

God skrivelyst 😉

 


Vil du ha’ mere inspiration?

GRATIS E-BOG: 7 psykologiske triggers der booster din salgstekstDownload min e-bog med 7 psykologiske triggers, der booster din salgstekst. Den er ganske gratis!

DOWNLOAD e-bogen her!

 

Rikke MoosGod læselyst!

Rikke Moos

[email protected]
Tlf.: 60 93 44 11

No Comments

Be the first to start a conversation

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *