Hvilket indtryk giver du folk, der besøger din hjemmeside for første gang?

Lad kunderne fortælle dine succeshistorierPrøver du at imponere dem med selvrosende snak og smarte produktegenskaber? Eller giver du dem et billede af en troværdig virksomhed, der skaber reel værdi for sine kunder?

Forhåbentlig det sidste. For det er det, der giver dine besøgende den bedste mavefornemmelse. Det, der gør dem trygge og overbeviser dem om, at du er værd at handle med. Men hvordan opbygger du et troværdigt billede af din virksomhed? Og hvad kan du gøre for at styrke din troværdighed her og nu?

Et godt bud på et svar er: Lad kunderne fortælle dine succeshistorier!


 

Et kraftfuldt marketingredskab

Kundecases – eller testimonials som de også bliver kaldt – spiller en vigtig rolle for potentielle kunders vurdering af din troværdighed. Men de er også et kraftfuldt marketingredskab, der kan forvandle skepsis til velvilje og få folk til at sige ”ja tak” til produkter eller ydelser, de ellers er afvisende overfor. De får populært sagt folk til at tænke: ”Hvis andre vælger det, må det også være det rigtige for mig!”

Består du troværdighedstesten?
Vi vender tilbage til dine succeshistorier lige om lidt … men lad mig først lige slå helt fast, hvorfor du bør have kundecases på din hjemmeside.

Når folk lander på din hjemmeside første gang, vurderer de lynhurtigt, om du har noget relevant og brugbart at byde på. Får du dem på krogen, er deres næste skridt typisk at lede efter bevis på, at du også er troværdig.

De vil vide, om du har nogle interessante kundereferencer og -cases, der kan bekræfte, at kvaliteten af dine produkter og ydelser er i orden, så de trygt kan kaste sig ud i et samarbejde med dig og din virksomhed.

Dine kunders begejstring smitter!
Her kommer dine succeshistorier ind i billedet igen … Potentielle kunder er nemlig nysgerrige efter at få svar på spørgsmål som:

  • Hvem har din virksomhed løst opgaver for?
  • Hvorfor har de valgt dig?
  • Hvordan har de oplevet samarbejdet?
  • Hvad synes de om dine produkter?
  • Hvordan bruger de dem?
  • Og ikke mindst … hvad får de ud af at bruge dem?

Og hvem er bedre til at svare på det, end dine eksisterende kunder?

Derfor er det dem, der skal fortælle dine succeshistorier! Så hvorfor ikke spørge dem, om de vil medvirke i et kundecase? De fleste siger ”ja”, hvis de er begejstrede for samarbejdet.

Hvad med Janteloven?
Nu tænker du måske: ”Jamen virker det ikke utroværdigt, at vi kun fortæller de gode historier?” Nej! Ingen forventer at læse om fiaskoer, men der skal selvfølgelig være balance i tingene. Et website, der er overplastret med overbegejstrede kundecitater og -cases, kan have den helt modsatte effekt her i Jantelovens land.

Nogle vil opfatte dem som pralende eller i værste fald utroværdige og vælger at forlade din hjemmeside. Men bruger du dem på den rigtige måde og i den rigtige dosis, vil du opleve, at de fleste blot synes, det er positivt, at du giver dine kunder taletid – i stedet for selv at fortælle, hvor meget dine produkter kan, og hvor god du er. Og helt ærligt … hvilken virksomhed med respekt for sig selv vil lægge navn til et dårligt produkt?

Og så lige en udfordring her til sidst …

Hvilke 3 kunder vil du kontakte om en succeshistorie allerede i dag?


Vil du ha’ mere inspiration?

GRATIS E-BOG: 7 psykologiske triggers der booster din salgstekstDownload min e-bog med 7 psykologiske triggers, der booster din salgstekst. Den er ganske gratis!

DOWNLOAD e-bogen her!

 

Rikke MoosGod læselyst!

Rikke Moos

[email protected]
Tlf.: 60 93 44 11

No Comments

Be the first to start a conversation

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *