SALGSTEKSTER SKRIVETIPS

11 power-spørgsmål der graver guld frem

✎ Rikke Moos     🕮 Læsetid: 4 min.


”Åh, det piner mig! Jeg har SÅ meget på hjerte, jeg brænder efter at dele med min målgruppe. Nogle hungrer endda efter det – og vil betale penge for at få min hjælp. Så det er jo helt tosset, at jeg ikke får skrevet de artikler! Jeg kan endda li’ at skrive – og er vist også ganske god til det.


Jeg har bare så svært ved at beslutte mig for, hvilken vinkel og hvilke ord jeg skal vælge. Hvordan jeg skal opbygge teksten – og om jeg skal sælge eller ikke sælge i artiklen. Og hvordan sælger jeg overhovedet uden at virke ’for meget’? Det er jeg også i tvivl om. Det bliver derfor kun til en enkelt artikel i ny og næ, så jeg er ikke særligt synlig … kun på min Facebook-profil. Og det sælger jeg jo ikke meget af!”


Vi var kun få sekunder inde i telefonsamtalen, men min kunde Lenes frustration var ikke til at tage fejl af. Den nærmest drev gennem røret. Det overraskede mig nu ikke. For jeg møder frustrationen igen og igen. Ja, faktisk næsten hver gang jeg coacher eller underviser folk.

Måske genkender du følelsen fra dig selv?


Du får blogget lidt og udsendt et par nyhedsbreve i ny og næ. Men mere bliver det ikke rigtigt til. Altså ud over Facebook-opdateringerne  
 
Det betyder, at du kun sjældent popper op på dine ideelle kunders radar. Og at du går glip af masser af salg!


Har du lyst til at ændre på det billede?


Det tænkte jeg nok …


Og er du villig til at investere 30-45 minutter i en simpel øvelse, der hjælper dig godt på vej?


Fantastisk! Er du klar?

 

Øvelsen består af 7 enkle trin. Lad os starte med trin 1:

#1: Fuldend de 11 ’power-sætninger’ herunder:
 

1. Jeg hjælper mine kunder med at ______________________________________

2. Jeg har SÅ mange tips og gode råd til _________________________________

3. Mine kunder spørger mig ofte om, hvordan __________________________

4. Jeg har tit tænkt på at skrive om ______________________________________

5. Jeg vil gerne være/er allerede kendt som eksperten inden for _______

6. Mine kunders største udfordringer er_________________________________

7. Konsekvenserne ved at de har disse udfordringer er_________________

8. Mine kunder drømmer ofte om ________________________________________

9. De 3 største myter om mit fagområde er:
        – Myte #1 ___________________________
        – Myte #2 ___________________________
        – Myte #3 ___________________________

10. De 3 største fejl mine kunder begår er:
        – Fejl #1____________________________
        – Fejl #2____________________________
        – Fejl #3____________________________
        – De kan undgå fejl #1 ved at _________________________
        – De kan undgå fejl #2 ved at _________________________
        – De kan undgå fejl #3 ved at _________________________

11. De 3 ting der typisk stopper mine kunder i at __________________ er:
        – Stopklods #1____________________________
        – Stopklods #2____________________________
        – Stopklods #3____________________________

 

Tip!
Undgå at tænke for længe over dine svar. Bare skriv det første ned, der falder dig ind. Det er tit dér ’guldet’ ligger.

#2: Omformulér dine svar til mulige artikelemner

 

Eksempel:

3 myter om skriveblokering

 

#3: Stil skarpt på ét emne ad gangen – og lav mindst 3 forslag til overskrifter

 

Hent evt. inspiration i artiklen 7 overskriftmodeller der virker

#4: Opret en mappe på din computer og kald den ARTIKLER 20XX
(eller noget andet genialt)

#5: Opret et dokument for hvert artikelemne – og skriv dine forslag til overskrifter øverst på siden

#6: Plot deadlines for publicering af artiklerne ind i din kalender

#7: Start med artikel 1 – og commit dig til processen!

Bonustip!

Får du en idé, du kan bruge i en af de andre artikler, du har planlagt, skriver du den blot i dokumentet for den artikel.

Rigtig god skrivelyst!


    FORFATTER:


    Rikke Moos

    Rikke Moos er specialist i salgstekster – og en af landets førende undervisere på området. Hun er desuden forfatter til to bøger om marketing – og skaber af flere online-programmer.

     

    DEL GERNE:


    SKRIV EN KOMMENTAR:


    PRØV QUIZZEN:

    LÆS OGSÅ:

    KATEGORIER:

    • SALGSTEKSTER

    • SKRIVETIPS

    • CONTENT MARKETING

    • FUNNELS

    • BOGSKRIVERI

    E-BOG: 7 PSYKOLOGISKE TIGGERS

    AKTUELLE WORKSHOPS:

    Skriv skarpe salgstekster